onsdag 28 mars 2012

Spelarintervju, Björn Johnsson

Nästa man ut i raden av intervjuer är nyförvärvet ifrån vidderna, Björn "Böna" Johnsson.
En kille som kom ifrån Linderöd inför säsongen, men som tyvärr inte hann med mer än en träningsmatch innan hälsan satte stopp för ett tag.
Vi ser fram emot att Böna kommer tillbaka och hjälper till att bilda ett av traktens giftigaste anfall.



Vi kör...

Hallå Böna och välkommen till Intervjusidan...

Björn Johnsson i Rinkabydebuten inomhus


Basfakta:
Ålder: 24Yrke: ButikssäljareBosatt: KristianstadCivilstånd: SärboPosition i laget: AnfallareNummer på ryggen? Förtillfället ??? Väntar på att tröja 23 ska tryckas (PALLE!!!)
Hur länge har du spelat i Rinkaby GOiF?
Detta är mitt första år i klubben...
Hur kom det sig att du hamnade i Rinkaby egentligen?
Det va mina polare Tobbe B, Robin L och John Beck som tjatade om en övergång. Och efter ca 76 fester med deras tjat så gick jag med på det.
Och det kan jag inte ångra såhär i efterhand...

Vilka andra klubbar har du representerat och vilken räknas som din moderklubb?
Har bara spelat seriematch med Linderöds IF. Och där har jag varit sen 4-5 års ålder.

Andra saker Linderöd är kända för...


Största merit inom fotbollen?
Några seriesegrar och kvalvinster med Linderöd. Tunnlat Joel Ringström i HIFcupen när Linderöd åkte ut med 7-1... Och vi tog ledningen!

Du räknas som ett tungt nyförvärv, men blev krasslig. Berätta?
Jag drabbades av http://sv.wikipedia.org/wiki/Lungkollaps....
Jobbade som vanligt och blev trött och anfådd... Sen vart det bara sämre och sämre...
Så det blev 2 veckor på sjukhus... Men nu äntligen kan jag börja röra mig lite mer normalt.


När är du tillbaka på planen, tror du?
Första prognosen från läkaren gjorde mig riktigt arg och besviken, det skulle ta upp till sex månader.
Men efter lite samtal hit och dit så har jag nu kommit ner i ca 3 månader... Men jag hoppas ju att vara tillbaka innan.
Målet är 1,5-2 månader till.



Bönas egna bidrag till fotodelen av intervjun.
Notera att Björn är killen som sitter längst fram på bilden


Vad/vem saknar du mest i din frånvaro?
Allt stimm i omklädningsrummet... Det är obeskrivligt.. Det är nog därför många spelar fotboll på denna gräsrotsnivån.

Vem har gjort störst intryck på dig så här långt i år?
Micke P!!! Han är navet på mitten. Han har bra blick och sämre passningar... Haha

Intryck av årets GoIF jämfört med tidigare årgångar då du varit motståndare till oss?
Jag hoppas och tror att vi ska vara lite starkare i år... För jag har under mina år i Linderöd vad jag vet ALDRIG förlorat mot Rinkaby.
Men jag kan ha fel på den punkten.


Hur tror du att laget kommer att klara sig i år?
Vårt mål är högt ställt och kommer vi i närheten av det är det grymt bra, 6a-7a så är denna säsongen okej. 4a-5a är det grymt bra.

Placering?
Tror 7a hoppas 4a!!!

Hur stort var avbräcket när John Beck lämnade?
För mig personligen var det otroligt tungt, mest för att han var en av personerna som lockade mig till klubben.
Han och jag hade ju snackat otroligt mycket om hur ball det skulle vara att lira anfall ihop. Nu blev det dock inte så denna säsongen.
Men det kommer kanske?? Eller hur JOHN??
För lagets del tror jag det gav en extra morot att kriga hårdare, och jag tror inte det i slutändan påverkar Rinkaby som lag.


Vilken match ser du mest fram emot?
Det är matcherna mot Serieledarna... Det är alltid dom man vill slå. Visa att man är bättre.

Vem är slarvigast i omklädningsrummet?
Har bara varit med en enda träningsmatch innan skadan. Så har lite dålig koll. Skulle vilja svara någon annan än mig själv. Men det blir svårt.
Har ju för tusan bara med rena kalsonger till en tredjedel av matcherna och träningarna.


Vem har troligtvis den högsta IQ:n i klubben?
Dålig koll här med, Jacke eller Johan Holmsten kanske.

Om du redan nu får utse årets överraskning i laget, vem skulle det bli?
Richard är årets surprise... Mittbacken som blev målkung!!

Bäste spelare du lirat med?
Sebastian Sivertsson

Bäste lirare du mött?
Niklas Nordgren

Bäst i klubben under dina år?
Sebastian Sivertsson

Vem skulle få tillåtelse att dejta din syster i laget?
Du Coach såklart... Så jag hade haft en hållhake att få starta varje match!

Vem skulle du inte låta dejta din syster?
Taipale!!! Inget mer om den saken!! Tror alla förstår!

Vem är största svärmorsdrömmen?
Tobbe Berka är mysig!!

3 personer i klubben som skulle följa dig till en öde ö och varför?
Tobbe, Robin och Micke P för det är dom jag umgås mest med och har mest gemensamt med.

Övrigt:
Bäst på TV?
Fotbollsmatcherna!
Senaste bok?
Erik Nivas senaste!
Bästa utestället i stan?
Grand!!
Bästa matstället i stan?
Grekiska restaurangen på Näsby
Favoritlag i trakten förutom Rinkaby?
Linderöds IF
Favoritlag i världen förutom Rinkaby?
Millwall FC





Ett typiskt Millwallfan




Bäste tränare du haft?
Ursäkta Ekewald! Har haft dig för kort tid... Men Robert Wanstadius/Martin Eriksson är det bästa hittills!

Sämste tränare du haft?
Vill inte hänga ut någon, men har inte haft någon jättedålig heller.

Är Taipale hälsosam?
Grymt hälsosam. Inga problem där inte!

Snabbfrågor:
Rött eller blått? Blått (Rinkaby väl) :)
Viby eller Vanneberga? (Vad hette dom sa du??)
Skott i krysset eller glidtackling? (Varje dag i veckan)
5-4 eller 1-0? (Jag avgör)
Vin eller öl? (Dum fråga)
Årets kompis eller årets skyttekung? (Lagsport håller vi på med)
Ranelid eller Flinck? (Iskall kille)
Högerback eller Forward? (Högerback så lämnar jag GOIF!!!)
4-4-2 eller 4-5-1 (Modern fotboll)





Tränarfrugans specialfråga:

Hitta en gemensam nämnare mellan följande:
Min man, Popcorn och en flaska ättika..

Enkelt!! Alla tre sakerna är vad hon klarar sig utan!!

Sorry coach. Kunde inte låta bli!

Med dessa svar så tackar vi Böna för svaren och önskar all lycka till i tillfrisknaden och hälsar välkommen till GoIF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar