måndag 2 april 2012

Spelarintervju, Robin Håkanssson

ROBIN HÅKANSSON är nästa man ut i intervjuraden.
Robin som inte ännu återhämtat sig ifrån sin skada, men som ivrigt kämpar för att komma tillbaka.
En seriös ung man som kommer att bli ett tillskott i truppen när han nått sina mål.
Håkansson tillsammans med Micke P i klubbstugan!
Basfakta, Robin Håkansson

Ålder: 18
Yrke: Studerande
Bosatt: Rinkaby
Civilstånd: Singel
Position i laget: Ytterback
Nummer på ryggen? det jag får tag i

Hur länge har du spelat i Rinkaby GOiF?
Sammanlagt har jag spelat 7 år i Rinkabytröjan. Hela låg- och mellanstadiet spelade jag för Rinkaby innan jag gick till Åhus HBK. Och efter min "comeback" 2010 så har jag spelat ett år.

Hur kom det sig att du hamnade i Rinkaby egentligen?
Efter att jag fick en propp i mitt ben hösten 2008 så var min fotbollskarriär mer eller mindre över. Men suget efter fotboll var för stort och efter två års inaktivitet så vände blickarna hemåt och hörde av mig till Ekewald.

Vilka andra klubbar har du representerat och vilken räknas som din moderklubb?
Min moderklubb är Rinkaby GoIF och utöver det så har jag spelat för Åhus HBK och Nosaby IF.

Största merit inom fotbollen?
Spela 1-1 mot ett brasilianskt lag i Eskilscupen med Nosaby IF.

Du har spelat på snart alla platser i laget. Vad är du egentligen för typ?
En bollförande typ. Jag gillar att spela på kanterna där jag kan föra bollen framåt för att sedan bryta inåt eller leverera en passning/inlägg.

Lite otur med skador, kan man säga. När är du tillbaka till 100%?
Det är svårt att säga. Jag har varit ifrån fotbollen ett år nu för att fokusera på benet och resultatet av det är glädjande. Benet klarar av mer press, men fortfarande inte 90 minuter. Men om jag lyckas hålla mig ifrån andra småskavanker och kan träna på bra i år så kan jag nog ta ett stort steg mot de där 90 minuterna.

Vem har gjort störst intryck på dig så här långt i år?
Richard Sjöstedt, han passar bra in i truppen och har mycket fotboll i sig.

Intryck av årets GoIF jämfört med tidigare årgångar?
Vi vet vad vi vill åstadkomma ute på planen och stämningen inom laget är fantastisk.

Hur tror du att laget kommer att klara sig i år?
Jag tror vi kommer sluta på övre halvan, kanske krigar vi om en kvalplats uppåt?

Vilken match ser du mest fram emot?
Säsongspremiären, vill få igång seriespelet nu!

Vem är slarvigast i omklädningsrummet?
Jag är själv ganska bra på att sprida ut mina saker lite här och var.

Vem har troligtvis den högsta IQ:n i klubben?
Skulle vilja säga någon av "högskolekillarna", men kan nog inte peka ut någon direkt.

Om du redan nu får utse årets överraskning i laget, vem skulle det bli?
Jag tror det kan bli någon av "nykomlingarna", Richard Sjöstedt, Daniel eller kanske någon av de yngre juniorerna.

Bäste spelare du lirat med?
Nosaby va ett lag fullt med skickliga individer, men Hampus Olsson var otroligt bra både defensivt och offensivt.

Bäste lirare du mött?
Har spelat mot en hel del bra spelare, men anfallsparet i det brasilianska laget vi mötte var OTROLIGT tekniska och samspelta.

Bäst i klubben under dina år?
Micke Persson och Robin Lagerstöm, båda håller en hög och jämn nivå.

3 personer i klubben som skulle följa dig till en öde ö och varför?
Pontus Karlsson med sin gitarr och sitt spralliga humör, Philip Lindström mest för att han är Phille och Magnus Pålsson för att han alltid är positiv, har en skön personlighet och vi behöver en ledartyp.

Övrigt:
Bäst på TV?
Friends
Senaste bok?
El Choco
Bästa utestället i stan?
Finns det något vettigt?
Bästa matstället i stan?
Kristianstads restaurang - steakhouse                      

Favoritlag i trakten förutom Rinkaby?
Finns de några andra lag?
Favoritlag i världen förutom Rinkaby?
Arsenal och Malmö FF!
Bäste tränare du haft?
Coach Ekewald
Sämste tränare du haft?
Inget ont mot Åhus HBK, men en av de jag hade under min tid där.
Är Taipale hälsosam?
Han lever, så det är klart han är!

Snabbfrågor:
Rött eller blått? Blått
Viby eller Vanneberga? Viby
Skott i krysset eller glidtackling? Skott i krysset
5-4 eller 1-0? 5-4
Allsvenskan eller Premier League? Premier League
Årets kompis eller årets skyttekung? Årets kompis
Ranelid eller Flinck? Ranelid

Tränarfrugans specialfråga:
Varför få man inte vara offside i fotboll egentligen?
Anfallarna måste ha någon utmaning, stå och vänta på bollen är ju inte så svårt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar